UBEZPIECZENIE LICENCJI TRANSPORTOWEJ

Ubezpieczenie licencji transportowej to wymóg Unii Europejskiej dla firm transportowych, których działalność wykracza poza granicę kraju, ściśle określają, że firma musi wykazać się co najmniej minimalną przyjętą zdolnością finansową. Wysokość tej kwoty jest uzależniona od specyfikacji przedsiębiorstwa i przede wszystkim wielkości posiadanej floty pojazdów. Roczny kapitał i rezerwy firmy muszą wynosić minimum 9 tysięcy EUR (w przypadku jednego pojazdu) i aż 5 tys. EUR za każdy kolejny. Jest to dość duża kwota, która może stanowić dla wielu przedsiębiorców poważne wyzwanie i niemały kłopot.

leasing bez bik

Kłopot z licencją?

Aby spełnić surowe wymogi w zakresie wyżej wymienionych uregulowań (Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady /WE/ nr 1017/2009 z dnia 21 października 2009r.), przedsiębiorca branży transportowej musi wykazać się szeregiem szczegółowych dokumentów – sprawozdań finansowych, dokumentujących posiadanie kapitału w określonej przepisami wysokości. Jeśli tego nie zrobi – prowadzenie działalności może być utrudnione, a nawet niemożliwe z uwagi na możliwość cofnięcia licencji. Jeśli przedsiębiorca z jakichś powodów nie chce lub nie może złożyć dokumentów: bilansu, rachunku zysku i strat i pozostałych dokumentów, nic straconego! Istnieją inne – alternatywne sposoby poświadczenia zdolności finansowej przewoźnika, które mogą okazać się najlepszym sposobem na przykład dla firm o niewielkich obrotach rocznych. Jednym z nich i zarazem najchętniej wykorzystywanym jest zabezpieczenie, takie jak ubezpieczenie licencji transportowej. Taka polisa polega na złożeniu gwarancji ubezpieczyciela za objęte ubezpieczeniem przedsiębiorstwo. To jedno z rozsądnych rozwiązań, które jest alternatywą dla trudnej do uzyskania gwarancji bankowej i  świetnym sposobem na umożliwienie prowadzenia działalności, dla przewoźników, którzy nie mogą lub nie chcą przedstawić rocznych sprawozdań finansowych. Ubezpieczenie licencji transportowej określa, że dana firma jest w stanie spełnić zobowiązanie do wysokości określonej przepisami sum. To dokument bardzo ważny – bez polisy, gwarancji bankowej lub przedstawienia stosownych dokumentów finansowych może dojść do zawieszenia lub nawet cofnięcia zezwolenia na wykonywanie zwodu przewoźnika. To z kolei może prowadzić nawet do czasowego zawieszenia działalności i przykrych konsekwencji finansowych, do których można zaliczyć między innymi, poważne zachwianie płynnością finansową.

Ubezpieczenie licencji transportowej w AJB Finance – najoptymalniejsze rozwiązanie

Dobrym i ekonomicznym sposobem na zabezpieczenie się przed wyżej opisanymi konsekwencjami jest inwestycja w ubezpieczenie licencji transportowej. Aby wybrać najlepsze i najkorzystniejsze pod kątem finansowym, warto skonsultować się ze specjalistą w dziedzinie usług ubezpieczeniowych i finansowych dla branży transportu ciężkiego. Doświadczeni doradcy z AJB Finance pomogą nie tylko otrzymać dopasowany do potrzeb kredyt, leasing ale wesprą również przy wyborze najlepszego ubezpieczenia licencji transportowej – wymaganej do prowadzenia działalności. Z oferty może skorzystać każdy – zarówno właściciel dużego przedsiębiorstwa z dużą flotą, jak i niewielkie firmy z sektora MŚP. Oprócz wyżej wymienionych dziedzin AJB Finance oferuje również inne usługi i szkolenia BHP, które pozwalają na podnoszenie niezbędnych kompetencji pracowników przewoźnika. Dzięki temu, że wszystko można załatwić w jednym miejscu – począwszy od kredytu na firmę, skończywszy na szkoleniach – nie traci się cennego czasu na wyszukiwanie kolejnych ofert i samodzielną weryfikację rynku finansów i ubezpieczeń.

Potrzebujesz gotówki zapytaj o faktoring

Profesjonalne usługi doradcze

Tak naprawdę tylko nieliczne towarzystwa ubezpieczeniowe oferują ubezpieczenie licencji transportowej, dlatego tak ważny jest dostęp do specjalistycznej wiedzy doradców AJB Finance. Dla wielu osób, sam proces składania wniosku o ubezpieczenia może wydać się skomplikowany – skorzystanie z usług doradcy ubezpieczeniowego skutkuje skróceniem formalności do minimum i wsparciem merytorycznym. Opisywane ubezpieczenie jest nierzadko również znacznie tańsze od gwarancji bankowej  i prostsze od przygotowania całego zestawu dokumentów finansowych (rzis, bilans itp.). To co ważne – wysokość składki ubezpieczeniowej zostanie dopasowana do aktualnej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa i jej faktycznych potrzeb. Dzięki gruntownej znajomości branży transportowej, a także aktualnych potrzeb właścicieli małych i dużych firm transportowych – specjaliści z AJB Finance mogą  stanowić wsparcie biznesowe niemal na każdym kroku – niezależnie od tego czy przedsiębiorca ubiega się o leasing, planuje organizację szkoleń BHP, czy też poszukuje właśnie optymalnego i niedrogiego ubezpieczenia licencji transportowej. Skupienie w jednym miejscu najatrakcyjniejszych ofert banków, instytucji finansowych i towarzystw ubezpieczeniowych to najlepszy i najszybszy sposób na sprawdzenie idealnej i “szytej na miarę” kompleksowej oferty. To co ważne – wiele składek za ubezpieczenia można włączyć w ratę leasingową. Aby poznać wszystkie możliwości AJB Finance – warto nawiązać kontakt!

AJB Finance to przede wszystkim Firma z dużym doświadczeniem w branży finansowo-prawnej, jak i doradztwie gospodarczym. Do każdego Klienta podchodzimy indywidualnie i wspólnie pracujemy na sukces. Nasze doświadczenie w zakresie ubezpieczeń, leasingu, itp. oraz wypracowane kontakty działają na korzyść naszych Klientów. Współpracując z nami każdy Klient ma pewność, że pracujemy dla niego z zachowaniem najwyższych standardów.

kontakt

  • 71 30 70 380
    607 593 812
    536 555 711
  • biuro@ajbfinance.pl
  • AJB Finance Sp. z o.o.
    Leszczyńskiego 4/29
    50-078 Wrocław